wtorek, 3 kwietnia 2018

J. K. Rowling "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć ~ oryginalny scenariusz"




















   Jeżeli chodzi o wybór tej książki, dla tych, którzy mnie znają, nie jest to zaskoczeniem. Jak możecie domyślić się, jestem wielką miłośniczką serii o Harry'm Potter'ze, jak i innych powieści J. K. Rowling powiązanych z światem magii. 
   Tak, więc przedstawiam Wam ,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" od J. K. Rowling. Jak autorka podkreśla, jest to oryginalny scenariusz filmu o tym samym tytule, przełożony na wersję papierową.
Gatunek literacki: fantasy.
   Brytyjski czarodziej, Newt Scamander jest wielkim miłośnikiem i znawcą magicznych stworzeń. Pewnego dnia wyrusza do Nowego Jorku. Jednak jego wizyta w Stanach Zjednoczonych nie należy do spokojnych. Fantastyczne zwierzęta wydostają się z magicznej walizki, którą Newt zawsze nosi przy sobie. Dodatkowo w mieście dzieją się niewyjaśnione zjawiska dla mugolskiego społeczeństwa. A to grozi zdemaskowaniem świata czarodziei. 
Czy Newt Scamander zdoła odzyskać swoje magiczne zwierzęta? Czy amerykańska społeczność czarodziei pozostanie nieodkryta przez ludzi niemagicznych?
   Muszę przyznać, że ta książka była dla mnie częściowo na tzw. "wygranej pozycji" już tylko dlatego, iż jest kolejnym dziełem autorki, która towarzyszy mi wraz ze swoimi wspaniałymi powieściami od dziecięcych lat. Pomimo sympatii do książek Rowling, starałam się być w miarę obiektywna. Nie mogę zaprzeczyć, że już sama okładka ucieszyła moje zmysły czytelnicze. Jednak po przewertowaniu kilku stron miałam jedno "ale".
Mianowicie; dzieło jest scenariuszem filmowym z wtrąceniami, dopiskami, podziałem ról itd.
Ktoś mógłby mi teraz powiedzieć "Ale przecież szło domyślić się po dopisku na okładce ~oryginalny scenariusz~, że tak będzie to wyglądało" . 
Tak, to prawda. Jednak coś co było dla mnie początkowo minusem, okazało się całkiem nieuzasadnione. Wtrącenia, opisy poszczególnych scen czy inne elementy typowe dla scenariusza, okazały się całkiem pomocne. Doskonale zastępowało również opisy, jakie zazwyczaj mają miejsce w typowych powieściach. Jak to u mnie bywa, czuję niedosyt, ponieważ ''Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" jest tym rodzajem książki, po którą chce się sięgnąć jeszcze raz lub móc przeczytać jej kontynuację.
Moja ocena książki to 9/10.
   

2 komentarze: